neljapäev, september 21, 2006

Kuidas teha shokolaadi mousse't

Seda et - sofasurfajad liiguvad taas ringi. Kuna ma vaevu kodus olen, siis pole mul eriti aega, et hea võõrustaja olla. Vahest aga ei suuda ma kuidagi ei ütelda kenadele inimestele ja nii ma nad endale kaela tõmbangi. Seekord siis käis üks sveitsi-prantsuse (Lausanne'st) paar külas. Sellised, kes on juba pea et kolm aastat mööda ilma ringi kolanud, aga nüüd koduteel. Ma ei saanud küll päris hästi nende rändamise ajendist ja filosoofiast aru, aga toredad olid nad sellegipoolest.
Kulinaarselt oli neist kasu ka, sest et nad meisterdasid vaagnatäie suurepärast sodi nimega - Crème-Mousse au chocolat.
Selle tarvis on vaja 4 dl vahukoort, 4 kanamuna, 4 supilusikat suhkrut, 300 gr tumedat shokolaadi (um, oli seda tõesti nii palju?), siis üks lusikas või-kohvi (ma ei tea, mis see on... Igal juhul tuli või-kohvi või kohvi-või shokolaadile juurde lisada. Retsept nägi ette, et shokolaad tuleb üles sulatada ja selleks ehitasid sveitslased üsna huvitava agregaadi potist ja pannist, sest shokolaad pidi veeauru soojuse mõjul vedelduma. Prantsuse keelne agregaadi nimi on bain-marie ja tõlkes tähendab see vesivanni. Vahukoor tuli mõistagi vahustada kor-ra-li-kult (aga mitte võiks) ning asetada külmkappi ootele. Munakollased ja valged tuli eraldada ning munavalged tihedaks vahuks ajada koos suhkruga ja jälle külmkappi ootele panna. Munakollased aeti ka vahule. Siis segati omavahel väga õrnalt vahukoor ja munavalgevaht ja lisati pidevalt segades munakollased. Kõige lõpuks tuli sulatatud shokolaad, mis valati ühtlase joana samal ajal muudkui segades munavalge-vahukoore sodi sisse. Seejärel pandi kogu gemüüse vähemalt 6 tunniks külmkappi tahenema. Hiljem söödi lusikaga... Mmmmmm

Sildid: