pühapäev, juuni 26, 2005

India film

Vaatasin just India filmi - Monsoon Wedding 2001. Täitsa armas oli. Kaootiline ja südamlik jõukas hinduperekond valmistumas pulmadeks... Kamulaga koomikat, draamat ja romantikat. Kusjuures, hindud täitsa teavad, mis on eneseiroonia. Totakas inglise aktsent ja palju naljakaid ja poolvigaseid väljendeid a la - In 10 minutes exactly and approximately! Ja veel: If he wants the work done, he must get the cash out. The one-rupee era is over.
Armsad hindu murjaninäod, kõik ei olnud Bollywoodi poolt ära valgendatud. Kangelannad suurte kaunite väljendusrikaste silmadega... Eksole, nüüd on need näod mulle armsad. Nüüd, kus seda maailma näidatakse mulle ohutust kaugusest läbi teleka kasti Lääne kastmes. Ma ei suutnud hindumaailma ja -mentaliteeti aktsepteerida tookord. Ma kartsin. Ma ei tea mida... aga ma ilmselgelt tundisn ennast ohustatuna sellest peadpööritavast mitmekesisusest, kaootilisusest ning absurdsusest ja armetuse, viletsuse ning ülevuse, pühendumuse ja idiootsuse kontrastirohkusest, mis seal valitses. Andekalt filmitud kaadrid Delhi tänavatelt ja igasugused panoraamvaated rebisid mu sisemusest välja pika nostalgiat täis ohke. Olen hämmeldunud ning ei suuda mõistusega aru saada India tohutust tõmbejõust. Kas peaksin tagasi minema...should I, would I? Sulgen silmad ja sisemuses kaigub JAH...ma järgnen su kutsele...kunagi...
Surfasin just IMDb lehel ja avastasin et samale resizhöörile - Mira Nair - kuulub ka Kama Sutra nimeline film. Ehk siis pea et ainus India film, mida ma äsja nähtu kõrval nimetada oleksin osanud.
Parim tsitaat filmist Rahuli tädi suust:
"My darling, you have to be standing up in order to be able to fall. I mean, if you keep sitting on your ass, nothing's gonna happen. Only brave warriors fall off their horses in battle. How can kneeling cowards know what a fall is? Listen sweetheart, the main thing is, you have to fight the battle."

Sildid: