teisipäev, veebruar 19, 2008

Darjeeling Limited ja Vuittoni kohvrid (spoiler)

Darjeeling express on fiktiivne rong, mis tormab läbi India reisijate hulgas 3 venda (kõik Vuittoni kohvritega, millel peal elevantsid ja vihmavarjud), ilus hindu soost stuardess ja vagunisaatjaks väärikas sikh, kes veljed lõpuks koos kohvritega rongist välja viskab. Vennad on mõistagi ameeriklased, kes on spirituaalsel teekonnal ning lootuses parandada omavahelist läbisaamist. Kõik kolm on omadega omamoodi kimbatuses, omamoodi friigid ja omamoodi toredad. Tundub, et kõik on pisut põgenevad tüübid ja sellise joone oma vanematelt pärinud. Emalt kohe päris kindlasti, kas ka isalt lisaks Vuittoni kohvritele on iseasi.
Filmi režisööriks on Wes Anderson, kelle nimi peaks ühtteist ütlema. (Mulle ei ütelnud). Tundub teine selline kultusfilmide käekirjaga mees olevat. Minu jaoks oli see igal juhul esimene tema toodangu kogemus. Anderson kirjutas käsikirja filmile koos Roman Coppola ja Jason Schwartzman'iga (mängis filmis ühte vendadest), kes on suguluses ja vanad sõbrad ning ilmselt ka umbes sama jõukad nagu vennad filmis ning nad tegid enne teksti valmimist läbi sarnase tripi Indias. Seega siis annab film mingi ettekujutuse, kuidas säärane seltskond eraelus suhtleb.

Film oli jaotatud kaheks episoodiks. Esimene kestis umbes veerand tundi ning kujutas endast stseeni ühes Pariisi hotelli toas koos Schwartzmani poolt mängitud vennaga. Selle lühifilmi jooksul olin kohati isegi segaduses, et kas nad mulle ikka õiget filmi näitavad. Ma tulin omaarust filmi Indiast vaatama. Siiski aitasid need 15 minutit nii mõndagi episood 2. lahti seletada.
Andersonile meeldib mängida kaadrite liikumise kiirusega st osad momendid on tema jaoks monuentaalsemad ja siis ta näitab neid hetki aegluubis. Väga mõjus. Kõige efektsem ehk oligi teise episoodi algus Bill Murray'ga.
Kokkuvõtvalt, mulle meeldis. See polnud selline kõht-kõveras naerukomöödia, pigem selline film, kus suunurk kõige inimliku äratundmisest pidevalt kergelt muiges oli. Ma kujutan ette, et hindudele see film eriti ei meeldi. Olin väga üllatunud, kui hindu stuardess ühega vendadest seksis. See pole hindu naistele kohane. Muudele rahvastele tõenäoliselt meeldib.

Sildid: