teisipäev, veebruar 06, 2007

Kas kohvi või teed?

Mina valisin tee. Ses mõttes et...andsin endale sellise uusaasta lubaduse, et ma tarbin nii vähe kohvi kui võimalik. Siiamaani pole ma ühtegi tassi joonud. Espanjooli peol nuusutasin espressot ainult, see lõhnas nii üliväga hästi. Tegelikult andsin ma eelmisel aastal täpselt sama lubaduse endale ja pidasin sõna kuni Itaalia reisini...Itaalias lihtsalt tuli ju kohvi järgi proovida :P Näis mis see aasta saab.. :P
Igal juhul algus oli üsna sarnane eelmisega. Esimesed kaks nädalat oli väga unine olemine. Lisaks hakkas mul nagu kellavärk pea kergelt kell kaks päeval valutama. Pidasin vastu ja enam ma peavalu üle kurta ei saa. Kuna mul see aasta ühtegi hapnikuballooni vastu kukalt ei põrunud, siis oli üsna selge, et peavaludes annab vaid kofeiini puudumist süüdistada.
Paljud on küsinud, et miks ma kohvi joomise ära lõpetada otsustasin ja mina pole suutnud usutavat vastust anda. Esiteks on arendav praktiseerida loobumist millestki, mille suhtes on sõltuvus. Kohvi tundus täiesti sobiv sõltuvus, millest vabaneda. Pole ju normaalne, et kui kohvi ei joo, siis hakkab pea valutama. Hiljem lugesin netist, et ligi pooled on märganud, et kui harjumuspäraselt kohvi ei saa, siis pea tuikab. Eelmise aasta kogemuse põhjal teadsin ka, et mu nahk läheb siledamaks ja karv hakkab paremini läikima kofeiinita. Lisaks veel tekitas kohvi mulle kombineerituna teiste toiduainetega kõhus raske olemise, millest ma nüüd jälle vaba olen.

Tegelikult on tegemist rituaaliga. Nüüd on minust saanud lihtsalt harras tee austaja. Jook, millega alustada päeva, pidada lõunapausi, lõpetada õhtusöök. Võibolla, kui inglased poleks pannud ameeriklastele teemaksu peale (kõik ju mäletavad ajalooraamatust Bostoni teejoomist), võibolla ehk poleks kohvi kunagi sellist populaarsust saavutanud... Selline väike mõttearendus siis turunduse inimestele...
Üldiselt kasulikkuse seisukohast tee juhib. Tee reeglina alandab vererõhku (aga on ka sorte, mis tõstavad), roheline tee hoiab ära Alzheimerit ja neerukive, aitab tugevdada luid, vähendab söögiisu ja kiirendab rasvade põletamist. Roheline tee pidi aitama ka stabiliseerida veresuhkurt, parandama immuunsussüsteemi, tapma baktereid jne... Ka kohvil on sarnaseid häid omadusi, kuid kahjuks ka halbu kõrvalmõjusid, mida teel pole. Nii et puht kalkuleeritult tehakse teejoomisega iseendale rohkem head.

Sildid: