esmaspäev, oktoober 10, 2005

Ma pole turist, ma elan siin!

Oo...millised küünealused mul on! Kohe kaugele on näha, et olen agaralt kaevetöid teinud ja mitte ninas, vaid mullas.

Keegi oli maja trepi ette terve hunniku hunnitult ilusat lillat värvi kanarbiku laadseid taimi(Jäälill???) tõstnud, ilmselge eesmärgiga need närtsinud rootsude asemele lillekastidesse istutada. Õgisin silmadega ilusat potsakat värvi endasse. Selline tunne oli lausa, et püherdaks natuke nende kenade kanarbikkude sees. Kindlasti oleks mõnus. Superego istus aga ilusti omal kohal ja tuletas meelde, kes ma olen ja mis mulle sobib ja saatis mu hispaania keelde Jaume kurbadesse silmadesse uppuma. Kui ma tagasi tulin, siis tegeleski juba üks kena proua taimedega ja ma hõikasin talle mööda minnes, et nii ilusad lilled. Tädi vastusest inspireerituna läksin maja elanikele mõeldud stendi ette ja lugesin teadet sisuga, et saabusid lilled, mis tuleks kiiremas korras (st täna õhtul) ümber istutada, kõik on teretulnud. Loopisin endale ruttu sobivamad riided selga ja juba ma sonkisingi mullas ja istutasin taimi ringi. Nii mõnus on kättpidi mullas olla...eriti kui seda mõnu harva saab. Selline hea rahulolev tunne on nüüd. Tore on midagi oma kodu heaks teha ja tore on tajuda, et "kodu" mõiste ei piirdu mitte üksnes minu korterit piirava nelja seinaga, vaid ka trepikoda ja siseõu kuuluvad veel sinna juurde. Tajusin kui palju annab juurde kodu tundele just selline ise aias kõpitsemine. Makstes üksnes igakuist hooldustasu, ilma ise kordagi midagi kodu vahetu ümbruse heaks tehes, oleks justkui tundetu turisti käitumine.

Minuga ühes majas ei ela just teab kui palju rahvast ja enamik kipub kenasti tere ütlema, aga tegelikult ei tunne ma kedagi lähemalt. Seda daami, kellega ma koos taimi istutasin nägin justkui esimest korda. Tuli välja, et ta elab otse minu all. Ta küll kinnitas, et pole minu juurest valjut muusikat kuulnud, aga mus on ikka väike rahutus sees, et mis siis kui ta on "viisakas" inimene, kes välja ei ütle, et tal lamp laes miskipärast aegajalt väriseb ja lagi müdiseb...ei tea küll miks? (st kui mul tuju tantsida tuleb).