neljapäev, oktoober 13, 2005

Pilvede värvid

Olen juba kaks nädalat jutti iga õhtu päikeseloojangu pilvede värve imetlenud. Ma ei mäleta ei aega ega kohta, mil taevas sama kaunis oleks olnud, kui nüüd, oktoobri alguses selgete ilmadega ja siin Eestis. Käin muudkui nina taeva poole ja olen hämmeldunud. Jah, ma tean, ma olen ilusaid päikeseloojanguid ennegi näinud, aga nendega, mis praegu, on teine lugu. Taevas on kuidagi väga intensiivselt sinine ja kõrge. Ilmselt tuleneb see külmast ja õhurõhust ja muudest tavapärastest füüsika valdkonda kuuluvatest terminitest. Trolli oodates vahtisin taevast ja kujutasin ette kui sügav/kõrge/kauge see tegelikult on. Võttis kohe pea ringi käima selline kujutluspilt, kuidas algul on igasugused sfäärid ja siis läheb taevas muudkui tumedamaks siniseks ja siis ongi juba kosmos ja teised planeedid ja minu mõõtmed sinna juurde on pea et olematuks kahanenud.
***
Postimees tõi täna ära kaks uudist, mis mulle sügavalt korda läksid. Esimene oli episood vanematest, kelle 16 aastane tütar on arusaamatu kuuli tõttu elu kaotanud ning kes annetavad oma lapse neerud abivajajatele. Julge ja ilus tegu. Ma ei kujuta ette, kui valus neil võib olla.
Teine uudis tuleb Põhja-Kaukaasiast, Elbruse kandist. Kabardi-Balkaaria vabariigi pealinnas Naltšikis on tänastest kokkupõrgetes julgeolekujõudude ja tšetšeeni mässuliste vahel saanud surma enam kui 60 inimest.