teisipäev, jaanuar 03, 2006

Arusaamatud araabia mehed

Hmm... mis pilguga see va Araabia sukeldumistäkk mind sealt laevaninast vaatas? Seda on üsna raske kirjeldada - see põletas ja nõretas ja selles oli mingi arusaamatu ports uhkust ning hunnik iha. Mul tekkis kohe kole tahtmine ennast kuhugi ära peita. Selles on nad osavad, pilgu üles leidmises ja selle naelutamises. Hiljem tuli Liina ja edastas mulle araabia täku küsimuse, et kas ma tuleksin temaga kohvile. Ütlesin siis, et kõige parem vastus on, et mu mees ei luba. Tjah... See sama olematu mees, kes mind kunagi sellise pilguga ei vaata... aga nii on õige. Ma oleksin pidanud Lonely Planetis selle koha varem läbi lugema, kus öeldi, et naisel üksi Egiptuses reisida küll ei soovitata. Noh, ega ma poleks kuulanud enivei. Ja üleüldse, ma olin ju paketireisil. Hoidsin siis ülejäänud aja laeval hästi madalat profiili. Mis see siis nüüd on? Miks nad nii käituvad? Kas tõesti on selle taga Lääne massimeedia poolt pakutavad stereotüübid, mille põhjal nende arvates on valge naine üks amoraalitu ja pidevalt seksinäljas ringiamelev olend? Hea ventiil kohalikule karmile moraalile - no sex before marriage? Huvitav, millise meedia põhjal nad just sellise järelduseni jõudsid??? Usutavalt on raske küll, kui telekast näidatakse sulle igasugust paljast ihu ja su oma naised on seitsme luku ja musta ürbi taga peidus. Aga ikkagi...sama lugu on ju ka Indias, ometi ei vahi nad seal tiirase pilguga naisturiste. Um ok, nad onaneerivad pimedas bussis kui on juhtumisi valge näki kõrvale istuma sattunud.... Väkkkkkkkkkk!
Hiljem, kui selgus, et tagasilennu väljumine on edasi lükatud ja mul oli lennujaamas igav, "mängisin" ühe araabia poisiga, kes juveelipoes müüja oli, et nende maailmast pisut rohkem sotti saada. Ta registreeris kohe mu silmade värvi ja sellest ilmselt piisas, sest kõige muu osas olen ma ju üsna araablannade sarnane. Ütlesin talle, et ta on üks igavene Romeo ja et miks ta mulle sellist möla ajama peab. Tema oli segaduses ja väitis, et ma olevat "nii eriline". Vanusega pani viis aastat mööda. Ju siis kohalikud naised selles eas on juba mitu last sünnitanud ja näevad hoopis teistsugused välja. Siis ta mõtles välja kaelaehete kaela proovimise mängu. Selle sisu oli, et ta valis välja igasugu erinevaid kette ja siis kinnitas neid mulle kaela ja võttis ära. Ilme tema näol oli pühalik-fanaatiline sinna juurde. Ma ei tea, et kas ta jäi rohkem poisiks või kaupmeheks. Igal juhul müüs ta mulle lõpuks ühe keti, mille hind minu meelest peaks vähemalt kolme kordselt minu poolt makstud hinda ületama. Hm. Aga...ta tahtis, et ma teda vastutasuks suudleksin. Hahaha...Edasine mäng oli eriti lahe, selle sisuks oli,. et mina ütlesin oma 5 minutit "ei" ja tema üritas mind ümber veenda. Oh, pipardada on tore. Aga siis...saved by the bell...kell oli juba nii palju, et sain teha näo, et pean kohe lennukile jooksma ja sinna ta jäi... Ma loodan, et ta mu peale tige pole :P Huvitav...kas araabia ja islami maailm võimaldab meie mõistes armuvalude tundmist või on see kõik vaid füüsiline? Mulle jäi ikka nats selline tunne, et naine ei ole päris see mis mees, vajab palju abi ja juhatamist ja selle võrra võib mees kui "varustaja" end ka tähtsamalt tunda. Naine paistab olevat omand...nagu kaamel või lammas... Või??? Ja saad sa siis neiut romantiliselt austada, kui kõik mis temast näha on, on heal juhul silmad. Võibolla siis tõesti jääb veel mingi aura ja lõhn, mis meeli uimastab...

***
Sobrasin natuke netis sel teemal. Põhiliselt tripis ja LP foorumis. Lühikokkuvõte, miks egpitlased nii ogaralt Lääne naistele külge löövad oleks:
* Kohalikud naised on ära peidetud ning pole saadaval. Nende neitsilikkus enne abielu on tohutu aare, mida peab valvama. Sellest sõltub perekonna au. Lisaks veel praktiseeritakse paljude Egiptuse naiste peal ümberlõikamist. Sellega siis kindlustatakse naiste huvipuudus üle aisa lüüa. Samas ei paku seks neile ka mingit mõnu oma mehega. Aga selline koduhoidja ja korralik naine on ju teadagi igav...
* Raha. Paljud egiptlased otsivad välja ja proovivad sõbraks saada vanemate ja võibolla ka vähem atraktiivsete Lääne naistega lootes neilt saada kingitusi, investeeringuid, tagastamata laenu või siis abielu.
* Lisaks veel arvavad nad, et kõik Lääne naised on selle peal ka väljas. Tüüpiline stereotüüp Ameeria B klassi filmide põhjal - Lääne naised on litsakad ja moraalitud, äärmiselt rikkad, naiivsed, lollikesed, vaimupimedad ja kohutavad materjalistid
* Kahjuks toetavad paljud Lääne naised sellist stereotüüpi ning tegelevad seksturismiga Egiptusesse. Kas siis teadlikult või siis lihtsalt seikluse nimel. Tripi foorumis kirjutatust kumas läbi, et just vene baabad käituvad eriti lamedalt. Kui aga vaadata, kui paljudel Eesti neiudel tundus olevat mingi stoori mõne egiptlasega...siis...kas saab seda tegelikult neile pahaks panna? Vaevalt et maailm nii must-valge on, et kõik egiptlased on petised ja kõik Lääne naised litsid? Ilmselt on see veel mitmetahulisem kui minu poolt välja loetletud seigad. Kui ma mõtlen sellele sukeldumisinstruktori pilgule, siis no tõega - ma ei usu, et ükski isend suudaks minu rahakotile ning minu eeldatavale lõdvale püksikummile mõeldes sellise ilmega olla, kuigi just selliste elukutsete esindajad ongi just kõige rohkem naisturistide lollitamise peal väljas. Go figure :P

Sildid: